Het schrijven van direct mail is geen simpele opgave. Het is belangrijk dat je dit precies op de juiste wijze doet. Het is namelijk zo dat je deze mailing altijd met een specifiek doel doet. Je wilt een actie ontlokken bij de ontvangers en dat kan je het best doen door te kijken naar de juiste inhoud. Om je daarbij te helpen, vind je hier enkele tips die je kan gebruiken om jouw vouwkaart of andere direct mailing op de juiste wijze in te vullen.
Benut de urgentie
Het is bij het schrijven van direct mail vooral van belang dat je er de nodige urgentie in legt. Het is fijn wanneer je kan zorgen dat de ontvangers ervan doordrongen zijn dat dit het moment is en dat het nu moet gebeuren. Je wilt namelijk met de direct mailing een actie ontlokken. Dat maakt het dus ook wel heel belangrijk dat je zorgt dat de ontvanger ervan doordrongen is dat er iets moet gebeuren. Door urgentie in de boodschap te leggen kan je dat dan op de juiste wijze voor elkaar krijgen.
Zorg voor goede emotie
Urgentie is niet het enige wat je moet benutten bij het schrijven van direct mail. Het is ook belangrijk om de kracht van emotie te benutten. Ook op die manier kan je de lezer namelijk aanspreken om tot actie over te gaan. Het is natuurlijk wel van groot belang om altijd na te denken over het soort emotie dat past bij de mailing die je doet. Het is dus ook slim om daar de nodige tijd in te steken en niet te snel te denken dat je de juiste snaar raakt met de emotie die je erin gelegd hebt.
Gericht op de actie
Het is bij het schrijven van direct mail ook van belang om goed gericht te zijn op één zaak. De reden waarom je de mailing doet is ook het enige wat telt in deze brief. Door niet te veel zijstappen en details te beschrijven, houd je de lezer er goed bij en is de kans op succes een flink stuk groter te maken. Het is uiteindelijk altijd het doel om de lezer over de streep te trekken. Let hier goed op bij het schrijven van de vouwkaart.
Recent Comments