Multimedia gebruiken om presentaties voor het web te maken

Hoe kan multimedia worden gebruikt om meeslepende presentaties op een website te maken? Om echt meeslepend te zijn, moet de inhoud die op een webpagina of applicatie wordt aangeboden, de kijker een zo volledig mogelijke ervaring bieden, die vele soorten stimulerende en boeiende ‘vensters’ biedt in het onderwerp dat wordt besproken.

De kijker moet ontdekken dat hun impuls om ‘meer te weten te komen’ wordt verwacht en voldaan bij elke mogelijke draai, idealiter met meer inhoud die in de pagina is geïntegreerd, of dat hun aandacht zo volledig wordt vastgehouden door de inhoud (ondergedompeld in de ervaring) ) dat ze nog een tijdje willen blijven leren over het onderwerp.

Veel educatieve websites en bronnen maken volledig gebruik van multimedia. Flash-toepassingen, waarbij vaak sprake is van interactiviteit in verschillende vormen, zoals vragenlijsten, educatieve spelletjes enz., Zijn bij uitstek geschikt voor educatieve projecten en kunnen waardevolle leermiddelen zijn. Als het om educatieve multimedia gaat, is het essentieel dat de inhoud geschikt is voor het niveau van de kijker en dat overwegingen met betrekking tot bruikbaarheid van het grootste belang zijn, vooral voor een jonger publiek.

Meestal is er een duidelijk gedefinieerde set leerdoelen die dergelijke projecten begeleiden, succesvolle resultaten worden behaald wanneer de planning en uitvoering van multimedia-inhoud deze beperkingen volgen. Verschillende soorten multimedia-inhoud kunnen op een webpagina worden opgenomen, enkele voorbeelden zijn:

Hoewel audio enorm kan bijdragen aan de meeslepende ervaring, een sfeer kan creëren of informatie kan overbrengen op een van de meest directe en toegankelijke manieren die mogelijk zijn, kan het ook nadelen hebben wanneer het op een webpagina wordt gebruikt. Er kan een negatieve reactie op audio optreden in situaties waarin het andere audio (misschien muziek) die de gebruiker op zijn computer speelt, verstoort of verstoort, of omgekeerd waar een stille omgeving wordt vereist / afgedwongen – bijvoorbeeld op een werkplek enz. eenvoudig antwoord hierop is om de gebruiker altijd te waarschuwen voor de optie van geluid, audio niet automatisch te activeren en een prominente bediening te bieden om de audio uit te schakelen. Opgemerkt moet worden dat waar audio intrinsiek is voor andere media, de aanwezigheid ervan gemakkelijker wordt geaccepteerd (en verwacht), daarom zijn de bovenstaande voorbehouden minder belangrijk.

The Game Audio Explosion – A Guide to Great Game Sound Part I: Pre-productie en Sound Design

Het nieuwe console-tijdperk staat voor de deur. Het is overal door ontwikkelaars tegemoet gekomen met grote verwachting, belofte, … en toch met tegenzin. Programmeurs hebben de afgelopen tien jaar een groot deel van onze mogelijkheden uit onze PS2’s, Xbox’s en gameblokjes geperst.

Nu we deze machines hebben misleid zodat ze hun verwachtingen overtreffen, zijn de ketenen van technologie opnieuw opgeheven. Maar garanderen de consoles van de volgende generatie betere audio?

Nee. We kunnen zeker meer audio verwachten door een toename van het beschikbare geheugen en de mogelijkheid om extra inhoud toe te voegen binnen BD-ROM en dual-layer dvd-rom-formaten. Maar wat ervoor zorgt dat audio goed klinkt, heeft niet per se iets te maken met prestatie- en leveringsspecificaties. Ons vermogen om audio te manipuleren zal zeker verbeteren, maar het betekent niets als de inhoud niet levert. Dit artikel richt zich op het maken van geluid en stelt u in staat de weg vrij te maken voor effectief en succesvol interactief spelgeluid.

Je kunt de creatieve vonk in beweging zetten, ongeacht het spelformaat dat je ontwikkelt. Het kennen en voorbereiden van uw gezonde team en het begrijpen van de processen waarmee ze werken, zal uiteindelijk ook gebeuren.

helpen je om de audio op een track te houden, zowel artistiek als financieel. Een paar jaar geleden scoorde ik een korte animatiefilm. Een van de animators voor deze film had een dagtaak bij een bekend entertainmentbedrijf dat zojuist een CG-film over dinosauriërs had uitgebracht. Ik vroeg hem wat hij met dat project deed, waarop hij antwoordde: ‘Ik heb alle teennagels gedaan.’ Ik kon niet anders dan denken aan het leger van mensen dat verantwoordelijk is voor de tanden, ogen.

Weegschalen, enzovoort. Niettemin zag ik de film en het was visueel verbluffend. Realistisch gezien zullen gamebudgetten zo’n extravagant audioteam niet toelaten, maar het illustreert wel een goed principe; dat uw audiopersoneel goed gedefinieerde rollen heeft waarmee ze hun inspanningen kunnen concentreren. Samen zal je audio er veel beter voor zijn.

Wat te overwegen over Live Webcasting

Dit artikel gaat in op enkele van de problemen bij het doen van een live webcast. Waarom u live wilt gaan, bitsnelheden, encoders, doelgroepen, enz. U krijgt een beter begrip van een live webcast en krijgt een aantal alternatieven voor het inhuren van een duur CDN voor een eenmalig evenement.

Waarom kies je voor een live evenement? Is het omdat je interactiviteit wilt? Is het een happening die mensen live moeten zien? Of is het omdat uw CEO zei dat hij wil dat zijn kwartaaladres live beschikbaar is voor de 40 werknemers wanneer hij het geeft?

Er zijn goede redenen om een ​​live evenement aan te bieden en er zijn slechte redenen. Interactiviteit vereist niet echt een live-uitzending. U kunt de meeste dingen bereiken, zoals chatten en peilingen zonder dat het live is.

Als dit een bedrijfsevenement is, is het waarschijnlijk dat uw bezoekers aanwezig moeten zijn. Als dit echter een concert of een sportevenement is, moet u zeker weten wie uw publiek is en of ze aanwezig kunnen zijn. Het klinkt geweldig om op vrijdagavond een live concert voor een band te hebben, maar overweeg dit; is het publiek 15-25-jarigen? Als dat zo is, gaan ze waarschijnlijk op vrijdagavond uit en zijn ze niet thuis voor hun computer om een ​​concert te kijken.

Het is beter om het concert aan te bieden als een pay-per-view of VOD-evenement dat mensen op hun gemak kunnen bekijken.

Kies eerst of dit een Windows Media- of Flash-evenement moet zijn. Hoe zit het met Real Media (echt, gebruikt iemand RealMedia meer?). Hoe zit het met QuickTime? Het wint aan populariteit vanwege de iPhone, het probleem is dat niet te veel providers Darwin live ondersteunen om te streamen (maar neem de komende 6 maanden.